Photoshoot hos Henriette; Six thinking hats

Hei! I dag dro jeg til Henriette for å ta noen bilder. Hun spurte om jeg ville være modell til en studieoppgave hun hadde. Hun hadde fått lånt seg noen studiolamper og sånt og satt sammen et lite hjemme-studio. Oppgaven bestod i å ta to portrettbilder (et nært og et lenger unna). Hun hadde valgt seg ut et tema med "The six thinking hats" som er et begrep jeg ikke har hørt om, men her står det litt om det;

https://no.wikipedia.org/wiki/Seks_tenkehatter

Derfor valgte vi å lage to looker som begge skulle ha med disse hattene å gjøre. En fargerik look med alle 6 hattene i de ulike fargene (eneste dumme her er at den ene luen jeg bruker her ser mer oransje ut, men vi fikk ikke tak i en gul en, vurderte å redigere den gul, men gadd ikke styre med det). 
Og en helt svart look som bare fokuserte på den svarte tenkehatten, som symboliserer forsiktighet og farefulle forhold.

Kan også nevne at det var påbudt å bruke blitz på bildene. På de bildene med kun det svarte som farge så hadde vi egentlig lyst å få til en litt mer dramatisk effekt ved at det skulle bli mer skygger og slik og at jeg såvidt skulle ha lys på meg og bli omsluttet av bakgrunnen, men det viste seg vanskelig når vi måtte bruke blitz. Jeg foreslo på et tidspunkt derfor å prøve å ta et tynt tøystykke over blitzen for å mørklegge litt på den måten og det ble litt bedre da, men vi fikk likevel ikke helt den looken vi så for oss, men bildene ble jo stilige fordet da :) 


Jeg spurte henne om det gikk greit å publisere bildene før hun skulle levere oppgaven og det gikk helt fint :) 
Jeg er ikke sikker på hvilke av bildene her hun kommer til å bruke, men blir nok ett av de fargerike og ett av de sorte. Her er et utvalg bilder fra shooten, alle bildene er altså tatt av Henriette :) 














Noen litt tullete bilder til slutt ;P




- Viveka Winther

Comments

  1. Så ut som et morsomt prosjekt da. Kreativt og stilig ^^ Har hørt om de seks tenkehatter før, men har aldri satt meg ordentlig inn i hva det går ut på, skjønte det litt bedre nå xD haha. Men jeg visste ikke at Henriette drev med noe studie engang, tror jeg xD Hva slags studie er det? Dette høres ut som oppgaver som vi pleide å få på videregående ^^

    Jeg likte best den fargerike looken, og elementene i bildet som utgjorde en helhet. Syns malerkosten var prikken over i'en i de bildene. Syns egentlig den oransje hatten ble litt ødeleggende for helheten sånnsett, den brøyt en balanse der xD Men hadde jo vært enkelt å redigere den gul da ^^ Skal Henriette redigere bildene selv til oppgaven?
    Og hvem er det som har sminket, er det du eller Henriette? (Siden du ikke har nevnt noe om det) xD

    Ellers likte jeg best bilde 1, 3 (noe ved nr 5) og 9 (bortsett fra at øret ditt er rødt?) xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk ^^
      Va gøy å holde på med :D

      Ho går på grafisk design. De driv egentlig ikke med noe særlig foto i det studiet, dette va visst en av få fotooppgavan de kommer til å få ;p

      Æ likte også best de fargerike bildan, hvertfall til formålet de va ment til ^^
      Men favorittbildet mitt generelt e egentlig nr 5. Selv om det (og noen flere her) ikke ble tatt som en del av bildan ho sku ha, æ bare spurte om ho kunne ta noen på slutten av mæ uten hatta/lue xD

      Men eh.. Ane faktisk inke koffor øret e så rødt xD

      Delete
    2. Glemte å svare på det, men ja, Henriette skal redigere bildan sjøl. Dette gjorde æ bare for å legge ut sjøl så derfor gadd æ ikke redigere lua gul xD sa til Henriette at ho jo kunne gjøre det til innleveringa om ho vil :)

      Delete

Post a Comment